Tuesday, April 29, 2014

manis



assalamualaikum wbt.

emmkayy.

look at the stars, look how they shine for you.
look at the star, look how it makes me keluarkan idea yang bernas.
(aku rasa la)

because idea datang pada malam hari sewaktu aku buntu mencari-cari jalan keluar untuk idea design,
tapi idea lain pulak yang aku dapat kaan.
tapi takpe.
idea datang takkan boleh tolak.
jadi aku kutip jugak butir-butir idea yang keluar.

baiklah.
manis.
kenapa manis?
disebabkan tajuk Syafienas Sufi untuk hikayat Inas dan Zard yang aku simpan berabuk dalam folder laptop tu rasa macam kurang best,
jadi aku serabut fikir tajuk baru.

dan tajuk baru itu muncul setelah beberapa bulan 
aku fikir.
lamanyaaaa.

manis adalah terjemahan daripada sweet memory.
tapi takkan nak letak sweet memory untuk tajuk novel.
macam krik-krik pulak dengar kan.

jadi, buang memori and sustain the sweet.
oleh kerana novel ini adalah novel melayu, jadi sweet is not valid.


and this is how syafienas sufi turns to be manis.



moga berkesempatan nak nulih MANIS.
dan moga ada rezeki untuk keluar pasaran.
ameeeeenn.



but then seriously kenapa syafienas sufi nampak lebih cantik daripada MANIS pulak ney?
tetiba.

pengaruh air laut tu.

MANIS tu pakai background cadar je kaannn.
mentang--mentangla.


but seriously.
again.
mana lagi cantik?
kusut lagi.



No comments:

Post a Comment